#19: F for you, wake up!

We zijn weer twee weken verder. Mijn vaste lezers weten dan, dat ook mijn vaste onderdeel er weer aan zit te komen. De wake up song.

Voor mijzelf was het vrij logisch dat ik met dit liedje wakker zou gaan worden aangezien ik dit nummer al bijna de hele week in mijn hoofd heb. Ik werd wakker met: F for you van Disclosure.

Ik stond vorige week met mijn vriendinnen in een schoenen winkel, toen dit nummer zich afspeelde. Ik kende het nummer wel al maar toen een van mijn vriendinnen vroeg welk nummer het ook alweer was. Kon ik niet op de titel komen. Toen wij erachter kwamen dat het Disclosure was, waren wij niet verbaast. We downloaden het liedje en terwijl we aan het wachten waren speelde we nogmaals af.

Eenmaal in de les aangekomen bleef de beat in mijn hoofd zitten. Ook de zin die steeds herhaald wordt in het liedje: I’ve been infected with restless whispers and cheats

That manifested in words and lies that you speak kreeg/ krijg ik niet meer uit mijn hoofd.

 

Ondanks dat hij de hele tekst, eigenlijk maar bestaat uit 3 zinnen, zit er toch een diepe betekenis achter het nummer. Ik vind dat die voor iedereen anders is, dus luister het nummer en kijk wat je er uit kunt halen.  Er zijn twee versies van dit nummer gemaakt, bij de tweede versie zingt Mary J Blige mee. Deze versie vind ik zelf minder mooi. Ik had het niet verwacht van Mary J Blige, omdat ik meestal haar nummers leuk vind. Jullie kunnen Mary J Blige wel van: One  Bij dit nummer neemt het de simpele houding van het liedje weg. Het lichte gevoel dat het liedje bij de eerste versie krijgt, voelt veel zwaarder omdat Mary J Blige het met veel emotie overbrengt. Ik vind dat eigenlijk niet bij het liedje passen. Wel denk ik, als ik de versie met Mary J Blige eerst gehoord had, dat ik het dan leuker gevonden zou hebben. Maar omdat ik nu de andere versie zonder haar als zo vaak gehoord heb en die zo leuk vind, is het moeilijk om daar nog overheen te komen.

 

Ik heb hier nog een aantal andere nummers van Disclosure die ik ook wel lekker vind om te luisteren.

– White Noise

– Latch

– control

 

Voor de rest is het vandaag zondag en begint morgen een nieuwe week, ik wil al mijn lezers een heerlijke ontspannen week toe wensen. Maak er een week van waar je op terug kunt kijken met een glimlach.

 

Kusje,

 

Ietie

Leave a comment