#25: Jij en ik:

tsja, als er dan toch niet meer zoiets is als een deadline en ik ook nog eens vakantie heb. Glipt het bloggen steeds langs mij heen. Ik denk wel vaak, oh even bloggen! Maar dan heb ik het weer ontzettend druk met iets anders, waardoor ik het vergeet.

Maar om mijn vakantie in stijl af te sluiten ga ik even lekker bloggen.

Ik weet al bijna 2 weken dat ik over dit nummer ook graag nog een blogpost zou willen schrijven. Het is een nummer van One Direction. Zij zijn een Engelse pop groep. In het begin hadden ze naar mijn idee allemaal cliche liedjes. Iedereen zou zo’n nummer kunnen zingen om het bekend te maken. Maar een aantal weken geleden brachten ze het nummer You and I uit. Ik als echte Lady Gaga fan, dacht natuurlijk gelijk aan gaga’s: You and I. Toch ging ik het nummer van de mannen even luisteren. En ik was verkocht!

Ondanks dat het refrein toch een cliche tintje heeft, is de melodie en de tekst van dit nummer zo rustgevend en vertrouwt.

You and I
We don’t wanna be like them
We can make it till the end
Nothing can come between you and I
Not even the Gods above can separate the two of us
No nothing can come between you and I
Oh, you and I

De clip van dit nummer zit ontzettend leuk in elkaar. Het is nogal lastig uit te leggen wat wij precies zien, maar ik geef het een poging. Het einde van een scene is geplaatst, terwijl de scene nog moet beginnen. Zo zien wij bijvoorbeeld Niall een radslag maken, maar weten wij al waar hij neer komt. Ik vond de clip leuk in elkaar zitten. Misschien wel iets te leuk, omdat je af en toe de essentie van het nummer vergeet. Ik denk namelijk dat dit nummer toch niet zo cliche is als gedacht. Het nummer gaat naar mijn idee niet perse over een relatie. Meer over de liefde op zich. Het fenomeen liefde, kan alle kanten op.

Image

Er was 1 deel in dit nummer, wat ik eigenlijk pas goed begreep toen ik met dit blog bezig was. Ik googlede de lyrics en ondanks dat ik dit deel al vaak mee gezongen had, greep het mij pas echt aan toen ik het las:

I figured it out
Saw the mistakes of up and down
Meet in the middle
There’s always room for common ground
I see what it’s like
I see what it’s like for day and night
Never together
Cause they see things in a different light like us

Ik vond de vergelijking tussen dag/nacht en problemen zo mooi omschreven. Ook bij deze tekst zal iedereen ongetwijfeld iets anders denken. Mij liet het weer eens goed zien, dat iedereen altijd alles anders ziet. Net zoals dag en nacht alles in ander licht zien. Kunnen wij dingen ook anders zien dan ze werkelijk bedoelt zijn.

Geniet nog van het weekend!

Kusje,

Ietie

Leave a comment