#24: Stay

Daar is hij dan, mijn allerlaatste officiële blog! Waar ik bij mijn eerste blog nog niet wist wat voor fantastische weg er voor mij lag, kijk ik er nu met een tevreden gevoel op terug. Deze site is zeker iets waar ik onwijs trots op ben. Maar, ik had dit natuurlijk niet alleen gekund, iedereen die mij geïnspireerd is heeft ben ik dankbaar. Ook mijn trouwe lezers wil ik bedanken.

De opdracht was natuurlijk om 8 weken lang te bloggen. Mijn opdrachtgeefster & lerares Meike wil ik ook even bedanken. De afgelopen 8 weken heb ik zo ontzettend veel geleerd over het hele fenomeen bloggen. Wat een heerlijke lessen en wat een fantastische vrouw!

Ik wil deze blog natuurlijk in stijl afsluiten, terwijl ik heel cliché zou kunnen eindigen met: We are the champions van Queen. Wat ik eigenlijk al lang van plan was. Heb ik vandaag mijn gedachte verandert. Ik scrollde door mijn blog heen en zocht wat ik nog miste. Rihanna miste ik echt tussen al deze fantastische muziek. Zij is geweldig!

Daarom heb ik ga ik vandaag praten over, in mijn ogen, 1 van de beste nummers van haar: Stay. Wat ook weer aansluit bij mijn plan om te blijven bloggen, I want to stay.

Alweer bijna een jaar geleden bracht Rihanna dit nummer uit, ondanks dat zij wel vaker slow tempo nummers uitgebracht heeft. Was ik na de piano intro van dit nummer al verkocht. Dit nummer is perfectie. Rihanna haar stem, in combinatie met de te pakkende tekst blijft mij ontroeren. Het nummer is zo mooi. De tekst gaat over het kunnen verliezen van liefde. Omdat dit best een algemeen thema is, denk ik dat veel mensen het nummer goed zullen begrijpen. Iedereen is wel eens bang om zijn of haar liefde te verliezen.

Wat ik zelf de mooiste stukje uit het nummer vind is:

“Not really sure how to feel about it, something in the way you move makes me feel like I can’t live without you it takes me all the way, I want you to stay”

Deze zin spreekt mij aan, omdat het puur over liefde gaat. Maakt niet uit wat voor liefde bijvoorbeeld voor: familie, vrienden, artiesten en muziek. Gewoon echte liefde.

Ook de clip is prachtig, terwijl wij Rihanna eigenlijk de hele clip alleen in de badkuip zien zitten, verveelt het niet. Je wilt naar haar blijven kijken. Je voelt de emotie door Rihanna heen gaan. Het nummer is gezongen samen met Mikky Ekko. Zijn stem is werkelijk de perfecte combinatie voor Rihanna haar stem. Ik vind vaak bij eenmalige duo’s, dat de stemmen niet bij elkaar passen.

Deze keer raad ik jullie ook aan, om deze clip te gaan kijken. Het is prachtig.

Zo ik heb mijn opdracht afgerond! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mij drie keer in de week te volgen. En no worries, nu weet ik het zeker: ik blijf bloggen.

Tot snel, Tot blogste, Tot muziek,

Kusje en heel veel liefde,

Ietie 

Leave a comment