#18: Frozen:

Do you want to build a snowman? Natuurlijk! Zeker in dit heerlijke weer. Vorige week, op denk ik de laatste winterse dag. Ging ik de de Disney film Frozen kijken.

Het is niet een standaard Disney verhaal. Het verhaal gaat over 2 prinsessen. De troonopvolgster heeft een toverspreuk gekregen, waardoor zij alles kan bevriezen.

Zij mag daardoor niet meer met haar jongere zusje omgaan. Elsa, de oudste, krijgt op haar 18de de troon, omdat haar ouders dood gegaan zijn tijdens een bootreis. Op de avond van de troon overnamen gebeurt er iets vreselijks. Dat ga ik niet vertellen, want ik wil jullie allemaal aanraden om de film te kijken! Wel weten van Disney dat het altijd goed afloopt, dus wees gerust en geniet ervan.

 

Wat de film Frozen helemaal compleet maakte waren de liedjes. Ik heb al eens eerder een Disney liedje gepost. (I’ll make a man out of you) Dit komt omdat ik Disney liedjes altijd wel leuk vind. En zo ook de liedjes van Frozen.

 

Ik heb voor jullie een top 3 gemaakt met de leukste liedjes uit de film:

 

1. Do you want to build a snowman?

2. Let it go

3. For the first time in forever.

 

Het eerste nummer is het leukst als je de film ook gekeken hebt. Zonder de film is het ook een leuk nummer hoor, maar met de film erbij snap je ook de humor erachter.

Het tweede nummer, is een goed pop nummer. Er zijn twee versies  hiervan een door de stem van Anna: Kirsten Bell. De andere versie van Demi Lovato, ook die is prachtig. Het laatste nummer van de drie, heeft een enorme emotionele lading. Als het nummer niet bij de tekenfilm gehoord had, was het evengoed bekend geworden denk ik. Ikzelf vind het in ieder geval een mooi stuk.

 

Misschien ook nog wel even leuk, om dit filmpje te kijken. Hier zien we Kirsten Bell live Anna spelen.

Ze zingt Do you want to build a snowman, maar wat het zo bijzonder maakt is dat ze doormiddel van haar stem de rol laat groeien. Eerst doet ze een jong meisje na en het liedje eindigt als Anna’s stem volwassen zingt.

 

Kirsten Bell: Do you want to build a snowman?

 

Ik raad jullie nogmaals allemaal aan om de film te gaan kijken en om de liedjes te luisteren. Ik heb het in ieder geval bij mijn lijstje favoriete Disney films gevoegd.

 

Fijne dag lezers

 

Kusje,

 

Ietie

Leave a comment