#17 Ontspan, relax en geniet van muziek

Vandaag was ik vrij van school. Deze dag begon met uitslapen, daar ben ik echt geen held in. Dus om 10 uur was ik al weer druk in de weer voor school opdrachten. Mijn dag was helemaal leeg en het enige wat op de planning stond was ontspannen, relaxen en genieten van muziek. Mijn beste vriendin was aan het werk en vroeg of ik bij haar op het werk zou komen lunchen. Dat viel onder het kopje relaxen dus stemde ik vrolijk toe. Toen ook nog eens mijn beste vriend joinde kon het geluk niet op. De zon maakte mijn ideale plaatje helemaal af.

Ik zat vol op te genieten toen ik in mijn achterhoofd een heerlijke zomerse track hoorde: Rather be – clean bandit ft. jess glynne. De tekst sloot aan bij hoe ik mij op dat moment voelde.

There was no place I would rather be

De track is in december uitgekomen, maar bij mij roept de track alleen maar zomerse gevoelens op. Het is een heerlijk vrolijk nummer. De intro van het liedje zou kunnen beschreven worden als een klassiek stuk. Daarna mengt het klassieke deel zich met pop muziek.  Het refrein is makkelijk mee te zingen en als je het liedje eenmaal 1x gehoord hebt, blijf de melodie vast zitten in je hoofd.

Ik kon Jess Glynne nog niet maar ben haar gaan opzoeken en wat blijkt nou, ze heeft al een eerder een geweldige hit gehad. Toen ik haar liedje hoorde met Route 94: My love. Kon ik die gelijk woordelijk mee zingen. Ook dat nummer is lekker zomers en vrolijk. Luisteren dus: Route 94: My love

Daarna ging ik Clean bandit opzoeken, de naam kwam mij erg bekend voor, ik kon geen nummers erbij bedenken. Een van de nummers die ik wel vaker gehoord heb was: Dust clears. Ik vond het geen bijzonder nummer, maar om soms te luisteren zou ik niet erg vinden.

Bovenal was dit een heerlijke dag met veel muzikale hoogstandjes. There was no place I would rather be today! En mijn missie van de dag was geslaagd: ontspannen, relaxen en genieten van muziek!

Lezers, laat maar weten in de comments hieronder wat jullie van Rather be vinden, ik vind het in ieder geval heerlijk en ik weet zeker dat ik dit nummer nog vaak ga luisteren deze zomer.

Fijne dag morgen en genieten lezers!

 

Kusje,

Ietie. 

Leave a comment