#16: Nick en Simon

Vandaag is het zo ver, ik ben eindelijk klaar om met jullie mijn stiekeme, toch niet zo stiekeme obsessie te delen. Ik heb een obsessie voor Nick en Simon.

Het begon allemaal lang geleden, toen ik nog een klein meisje was, okay misschien niet heel klein, maar ik was wel jong. Okay misschien niet heel jong, maar wel jonger dan dat ik nu ben. Op 8 augustus 2008 werd de Kermis in onze stad geopend. Ieder jaar werd dat gedaan door een bekend iemand en dat jaar waren dat Nick & Simon. Ik ging naar de opening toe, zonder eigenlijk echt te weten wie de heren nou precies waren. En daar stond ik dan, liefde op het eerste gezicht. Simon was de waren voor me. Lekker geromantiseerd natuurlijk, maar even een gepassioneerd stukje op m’n blog, daar had ik zin in.

Jullie snappen in ieder geval mijn verhaal, ik ben gek op Nick en Simon en dan met name de looks van Simon. Wauw, ik vind dat toch zo’n ontzettend knappe man! Ik volg de mannen al jaren op de voet. Ieder jaar bezoek ik wel een aantal concerten. Ook zijn  de heren veel op tv en ik kijk dan altijd alles.

Maar muziek,

ik ben gek op de palingsound van Nick en Simon. Mooie stemmen, mooie muziek en een prachtige combinatie. Vaak zien mensen de vergelijking niet tussen Nick en Simon en andere artiesten die ik luister. Ik vind het afwisselen juist fijn.

Dit blog draait niet alleen om te vertellen wat ik van Nick en Simon vind, ze hebben namelijk iets nieuws. Het bekende Nederlandse duo gaat nu ook aan de slag in Duitsland. Voor de Duitse mensen zal dat waarschijnlijk niet raar klinken. Maar toen ik mijn Nick en Simon Duits hoorde zingen, werd ik overvallen door een raar gevoel van trotsheid en ik glimlachte van oor tot oor.

Ik heb voor jullie de Nederlandse versie en de Duitse versie van dit liedje naast elkaar gezet als links hieronder. Laat me weten wat jullie ervan vonden!

Frei: Nick en Simon

Vrij: Nick en Simon

Kusje,

 

Leave a comment